Matematisk Institutt

mars 1, 2011 § 2 kommentarer

Matematisk Institutt er et finurlig bygg. Når man kommer inn fra gateplan, så er man for eksempel plutselig i tredje etage. Snodige greier. Merkelig. Merksnodig. Ja.

Jeg mistenker at synderen bak denne merksnodigheten er at det er så sykt bratt i Bergen. Samme hvor du skal, så er det bratt. Bratt, bratt, bratt. Overalt. Til og med rundt Matematisk Institutt.

Så om du går litt nedover bakken, fra inngangen til Matematisk, så kommer du til Sentrum Ambulansestasjon. Som da ligger under biblioteket til Matematisk Naturvitenskaplig fakultet. For det biblioteket ligger jo der i bygget med Matematisk Institutt.

Og om du går rundt bygget, så kommer du enda lenger ned, for i første etagen ligger Bunnpris. Der handler alle mattegeekene og høyskolekidsa lunsjen sin. Eller, ikke alle, men noen. For det er jo rett i nærheten der.

Men la oss gå tilbake til Sentrum Ambulansestasjon. Som holder tilunder biblioteket. Det biblioteket der fremtidens lyse hoder og forskere sitter og leser. Er det bare jeg som finner det merksnodig å ha en utrykkningsetat rett under et bibliotek? Hysj? Bæææbu?

Nå har jeg aldri hørt noe til denne ambulansen, men jeg er sikker på man gjør det av og til. Jeg er jo ikke så mye på biblioteket. Det er de lyse hodene som sitter der. Vi andre sitter rundt omkring med en pc og chatter på facebook.

Og så har Matematisk Institutt auditorium π, eller 3,14159265 om du vil. Og dette auditoriumet er i tredje etage. Men egentlig så er det sånn ca to meter fra hovedinngangen. Merksnodig bygg! Litt som Harry Potter, som trikser og mikser med trapper. Men den runde trappen i dette bygget her tror jeg ikke noen har trikset med.

Dessuten er dette bygget grønt.

Hva institutt på dette fakultet angår, så er nok geofysisk institutt det fineste. Dessuten har de gode vafler der.

Tagged: , , , ,

§ 2 Responses to Matematisk Institutt

  • Hakkespett sier:

    Bra du vet hvor du skal gå for å få de gode vaflene. Du må legge ut noen bilder av dette byggverket. Ble litt nysgjerrig.

    • Klart, det er viktig å orientere seg mtp vafler! 😉
      Jeg har ingen bilder av dette bygget, men skal se hva jeg kan klare i løpet av dagen. Er ikke utenkelig at jeg skal innom en tur 😉

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Matematisk Institutt at Sukkerspinneriet.

meta

