Overraskelsesintervju?

mars 4, 2011 § 6 kommentarer

Mobilen min ringte, som den jo ofte gjør. «Hallo?» svarte jeg. Mannen i andre enden presenterte seg, uten at jeg helt fikk med meg hvor han jobbet, og så ble han bare helt stille.

Hallo? tenkte jeg. Seriøst, hallo? «Hei,» sa jeg.

Så begynte han å snakke om at jeg hadde søkt en jobb hos dem, og hadde en så interessant CV. Hadde jeg det? Ingen anelse! Men jeg har søkt på flere jobber i det siste, så det hadde jeg sikkert.
«Ja, det har jeg!» sa jeg. Liar, liar! Jeg hadde virkelig ingen anelse. Det har jeg fortsatt ikke.
Han lurte på om jeg kunne komme på intervju på mandag klokken ti. For det første, ti er litt tidlig, siden jeg egentlig ikke trenger stå opp før tolv på mandager, for det andre, så ante jeg fortsatt ikke hvor i allverden denne mannen ringte fra.
«Klart det!» sa jeg. Man må jo det om man vil ha jobben. Problemet er at jeg ikke ante hva denne jobben var. Eller hvor. «Kan du gi meg en veibeskrivelse?» spurte jeg. Er jeg ikke lur?

Jeg vet fortsatt ikke hva denne jobben er, men jeg vet hvor jeg skal, jeg har jo fått en veibeskrivelse. Jeg vet hvem jeg skal snakke med. Jeg har fortsatt ingen anelse om hva slags jobb dette gjelder. Men jeg har jo tydeligvis søkt på den, så det er sikkert en bra en.

Håper jeg. Ingen anelse!

Tagged: , , ,

§ 6 Responses to Overraskelsesintervju?

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Overraskelsesintervju? at Sukkerspinneriet.

meta

