Men jeg ER jo en jente!

mars 5, 2011 § 4 kommentarer

Det var da jeg skulle gå fra ham at det mest irriterendes skjedde. Det hadde igrunn vært ganske kjedelig hele veien, og det var helt greit å komme seg derifra.

Men der stod jeg da, ved utgangsdøren, og skulle ta på meg jakke og sko. Så presterte han å spørre om jeg fikk det jeg kom for. Jeg tenkte bare …hallo? Nei, langt derifra. Det hadde jo kanskje ikke vært helt gunstig å si, så istede sa jeg noe så diplomatisk som at jeg ikke hadde kommet i det hele tatt.

Og her var det at dette irriterendes utsagnet kom. Det gjorde ingenting, mente han, for jeg var jo jente.

Fy faen, jeg sparka ham i leggen!

Sånn kan det gå når han oppfører seg på den måten! Tenk. Makan til frekkheter. Tenke seg til å si slike ting! Selvsagt er jeg en jente! Hva har nå det med saken å gjøre? Jenter kan vel …ja, komme, de også?

Okei, så sparka jeg ham ikke i leggen. Men jeg burde. Jeg hadde så sinnsykt lyst. Jeg sa noe om at jaja, vi snakkes sikkert, så pilte jeg avgårde i en voldsom fart.

Ikke faen om jeg noensinne så den mannen igjen!

Tagged: , ,

§ 4 Responses to Men jeg ER jo en jente!

  • Mariann sier:

    Hehe, for en dust! 😀 Du skriver bra, morsomme hverdagshistorier! Lykke til på intervju, hehe!

    Jeg ble oppringt av en avis jeg hadde søkt jobb på en gang i tiden. Spurte meg litt om utdanningsbakrunn og sånt. Jeg sto og laget middag akkurat da han ringte, og midt i samtalen ser jeg at det brenner på komfyren. Jeg hadde skrudd på feil plate, og et sånt døvt pynte – deksel som lå på den platen jeg trodde jeg IKKE hadde skrudd på. Det brant ganske lystig, gitt. Jeg måtte avbryte redaktøren midt i en setning, mens jeg sa, du, kan vi bare prates på mandag? Du skjønner, kjøkkenet mitt brenner!

    Jeg fikk ikke jobben, men jeg fikk plusspoeng for å holde hodet kaldt i en stressende situasjon, hehe.

    • Du fortjente jo absolutt plusspoeng der, ja! Man kan virkelig bli tatt litt på sengen når folk ringer midt i middag, TV-titting eller andre huslige aktiviteter ja. Håper du fikk reddet kjøkkenet ditt, da 😉

  • Hakkespett sier:

    Artig historie. Første gang jeg ler i dag. Liker hverdaghistorier. Ikke spekulative artikler.

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Men jeg ER jo en jente! at Sukkerspinneriet.

meta

