Mannsdominert studine!

mars 8, 2011 § 1 kommentar

I natt vant jeg førti tusen dollar på nettpoker. Problemet med disse førti tusen dollarene er ikke bare at de var tullepenger på facebook, men at jeg har tapt over halvparten. Jeg liker ikke å tape. Dessuten blir jeg forferdelig nervøs når formuen min fordufter, samme hvor uekte disse pengene er.

Dessuten har jeg aldri fått Royal Flush! Det irriterer meg noe enormt!

Jeg var kjempetrett på skolen i dag. Langt fra opplagt nok til å bry meg om forelesning, kvinnedag, telefon fra mamma og gud vet hva. Dog er jeg ganske sikker på at kvinnedagen ikke har vært markert nevnverdig. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan den egentlig skal feires, men jeg tror jeg velger å feire med en sjokolade, en øl, en kjekk ung mann eller resten av fastelavensbollene. Eller alt sammen, om enn ikke i akkurat den rekkefølgen.

Egentlig gidder jeg ikke feire kvinnedagen i det hele tatt. Vi har jo likestilling i dette landet, og det regner jeg nesten med vi kommer til å fortsette med. For meg er likestilling så selvsagt at jeg glemmer å sette pris på det. Og for meg er det så selvsagt at kvinner er likestilt mannen at jeg aldri har forstått hvorfor vi må organisere oss i grupper for å kjempe for rettigheter.

Selvsagt er kvinner og menn like mye verdt. Selvsagt har man de samme rettighetene. Og selvsagt har man de samme pliktene. For meg er noe annet så hinsides all fornuft at det vil jeg helst ikke tenke på engang. Selv om jeg vet at det var annerledes for ikke lenge siden, og selv om jeg vet at det ikke er slik alle steder i verden.

Jeg tenker ikke noe mer på det i dag enn de andre dagene i året. Jeg synes det er idiotisk at det ikke finnes likestilling over hele verden, og skulle helst sett at dette ble innført snarest. Fordi.. seriously. Noe annet blir for dumt.

Selv vil jeg la en ung mann spandere en øl på meg, brilliere med kunnskaper på quiz, og se frem til en lysende fremtid i et mannsdominert yrke.

Tagged: ,

§ One Response to Mannsdominert studine!

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Mannsdominert studine! at Sukkerspinneriet.

meta

