Dette kan jeg om fotball!

april 11, 2011 § 14 kommentarer

I helgen så jeg en fotballkamp. Dette var ikke noe jeg kom på av meg selv, selvsagt, men det var den strålende idéen til en av de kjekke unge mennene jeg …tilfeldigvis kjenner. I anledning fotballkampen jeg overvar sammen med en guttegjeng, gjorde jeg meg noen observasjoner som jeg jo selvsagt gladelig deler med dere.

  • Det heter IKKE å kle seg ut når man tar på seg drakten til sine respektive lag.
  • Det er viktig å kle seg ut bruke supporterdrakt.
  • Heier man på et lag, så er det «sitt lag».
  • Om sitt lag scorer, fører det til et fotballklimaks.
  • Fotballklimaks høres ut som en helt annen type klimaks
  • Det er viktig å drikke øl
  • Om sitt lag ikke scorer, så er det fotballantiklimaks.
  • ..som høres ut som en helt annen type antiklimaks.
  • Det er lov å heie på laget med finest drakt, så lenge man heier.
  • Noen fotballspillere har rosa eller lilla fotballsko. Jeg bøyer meg i støvet.
  • Å ha kjøpt en spiller for hundrede millioner betegnes som «billig».
  • Det er greit å bruke statusen man får som fotballkjendis for å skaffe seg sex.
  • Man må ikke tro man forstår offsideregelen om man faktisk ikke gjør det.
  • Det er et dårlig triks å gå forbi TVen. Selv om man må tisse.
  • Puppene til Sienna Miller er et opplagt og viktig samtaleemne.
  • Om det laget man ikke heier på scorer, er det flaks.
  • Det laget man ikke heier på har flaks hele tiden.
  • Om det laget man heier på scorer, skyldes det dyktighet og alt sånt.
  • Tap kan føre til fysisk utagering.
Tagged: , , , , , , , ,

§ 14 Responses to Dette kan jeg om fotball!

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Dette kan jeg om fotball! at Sukkerspinneriet.

meta

