Datogaranti=gratis middag

mai 3, 2011 § 4 kommentarer

Som studine lever man gjerne på et begrenset budsjett. Når man over lenger tid lever på et budsjett som er latterlig lavt (under fattigdomsgrensen, eller, kjære statens lånekasse?), så opparbeider man seg fort en elsk og begeistring for en ting:

Gratis mat!

Jeg elsker gratis mat! Det er noe av det aller beste jeg vet. Til billigere maten er, til mindre kresen er jeg. Er den gratis, er den jo god uansett. Nesten. Dårlig mat er aldri god. Middels mat er heeelt okai om den er gratis. Dessuten blir man så glad i lommeboken sin at det nesten er godt om man skulle anskaffe seg et gratis måltid. Sånn er det å være student. Det er helt sant!

Kiwi har datogaranti på varene sine. Går varen ut i dag eller i morgen, får man varen gratis. Jeg digger denne PR-jippoen her! Jeg spiser mye gratis, nesten utgått mat. Mmmm, så god den er! Jeg tar med meg gratis mat, fryser ned og herjer på. Jeg er sikker på at de som jobber på min lokale Kiwi kjenner meg igjen etterhvert. Og så tenker de sikkert bare «ååå nei, datodama!» når de ser meg.

Det som er litt flaut er at jeg er så glad i gratis mat at jeg faktisk har oversikt over utløpsdatoen på følgende på min lokale Kiwi:

  • Fjordlandmiddager
  • Oster
  • Annet pålegg
  • Egg
  • Kjøttvarer (som ikke er i frysedisk)
  • Fiskevarer (som ikke er i frysedisk)

Er det noe annet som har så kort holdbarhet at det er verdt å sjekke datoen på dem? Til mer gratis jeg kan hente med meg, til gladere blir jeg. Helt sant!

Tagged: , , , , , , , ,

§ 4 Responses to Datogaranti=gratis middag

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Datogaranti=gratis middag at Sukkerspinneriet.

meta

