Ingen blomst.

juni 7, 2011 § 6 kommentarer

Bilde fra weheartit.com

Jeg hadde lagret ham som «Gudstjenesten» på telefonen min, siden han het Lars, og jeg allerede hadde en tre-fire Larser på telefonlisten. Og fordi denne Larsen her hadde bedt meg på date på i kirka. En date det aldri ble noe av, men det er nå en annen sak.

Gudstjenesten tok ikke et hint, og fortsatte å sende melding. Gudstjenesten tok ikke en direkte beskjed, heller, for den del. Jeg mener, hvilken del av «Kan du slutte å sende melding til meg?» er det man ikke forstår? Der all ironien trenger seg igjennom i den avanserte setningen? Kanskje den meldingen forsvant i massen? Jeg vet ikke, den kom jo sannsynligvis frem, men oppfattet ble den iallfall ikke.

Og ikke tro jeg er slem, men når en mann har sendt meldinger i ukesvis, måneder, og aldri fått svar, så er det jo normal høflighet å fortelle mannen at han kanskje kan spare seg de kronene smsene koster, og heller finne på noe mer fornuftig med tiden sin. Det kunne jo hende han rett og slett ikke var klar over at han sendte melding, og da måtte jeg iallfall varsle ham om feilen!

Eller noe.

Men, meldingene vedvarte. Jeg fikk sms fra Gudstjenesten både titt og ofte. Til allslags tider og med allslags innhold. I say no more!

Til og med midt på natten, når jeg satt hjemme og var syk og hadde en kamerat på besøk som kom innom med halsdrops og snop etter en tur på byen. (Fulle folk handler gjerne halsdrops og snop til syke venner om man spør pent!) Det dukket opp en sms fra Gudstjenesten da også. Og jeg måtte fortelle hvem jeg fikk melding av. Nysgjerrigheten tok oss, og vi søkte ham opp på facebook. Det er så kjekt å snike!

Kameraten lurte litt på hvorfor meldinger fra en mann var et problem, og mente det måtte jo være hyggelig. Men når vi fant Gudstjenesten på facebook, utbrøt han helt spontant:

«Oi, han er jo ingen blomst!»

Nei…

Hvorfor kan ikke en blomst stalke meg istedet for Gudstjenesten? Eller bare en veldig kjekk mann? En blomst hadde ærlig talt vært litt skummelt.

Tagged: , , , ,

§ 6 Responses to Ingen blomst.

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Ingen blomst. at Sukkerspinneriet.

meta

