Eksamen & snop

juni 9, 2011 § 5 kommentarer

Bilde fra weheartit.com

Når man leser til eksamen, er ikke alltid kostholdet så mye å skryte av. Sitter man med nesen i en bok, og trenger å få opp blodsukkeret litt så man kan fortsette med dyp konsentrasjon over de faglige ting, så hjelper det ærlig talt ikke å ta seg en gulrot. Man må ha noe mer enn det. Ikke har man tid til å lage seg noe særlig mat heller, så da blir det enkle, usunne løsninger.

Som kokosboller.

Da driter man i kroppsfasong og fysisk form, og tenker man får bare trimme litt etter endt eksamen. Man driter stort sett i det meste, annet enn pensum, eksamen og sjokolade. Det er det man lever av. Ja, og så litt brus og loff og forelesningsnotater. Det er et fin-fint liv det, men man blir litt ambivalent og rar. Om noen spør om jeg vil være med å spise, så er svaret at jeg vet ikke. Spør noen om jeg vet hvilken dag det er, så er svaret at jeg vet ikke. Spør noen om noe som helst, så er svaret at jeg har faktisk ingen anelse!

Jeg leser og spiser sjokolade. Og blir sikkert feitere og feitere. Men pytt. Eksamensperioden går jo over. På mandag, altså.

Forhåpentligvis vet andre mennesker hvordan det er å ha eksamen, også. For jeg ble ærlig talt litt flau på Rema når jeg kom med handlekurven min. Den inneholdt champagnebrus, kokosboller og sørlandschips. Alle andre handlet epler, laksefileter og grønne erter. Jeg følte meg vel strengt tatt litt usunn og rar i køen der. Og, japp, i kassa satt det selvsagt en kjekkas som kunne se ut som han aldri hadde gjort annet enn å løpe intervalltrening, drikke vann og spise kyllingfilet og brokkoli. Han tenkte sikkert sitt om næringsinntaket mitt vil jeg tro.

Men inntil videre innbiller jeg meg at snop konsumert i forbindelse med eksamenslesing ikke inneholder kalorier. I det hele tatt!

Tagged: , , , , , , , ,

§ 5 Responses to Eksamen & snop

  • msjackson sier:

    Jeg er sikker på at det forbrennes veldig mange kalorier med den intense lesingen du holder på med! Skal ikke undervurdes 😉

  • laipai sier:

    Ja det er rart det der,det blir fort enkle løsninger når man leser til eksamen,haha. Sånn er det gjerne på selve eksamensdagen også,en flaske brus,og en sjokolade er fast inventar på pulten.
    Men snart er eksamensperioden over,du får god tid til å endre på kostholdet etterpå,om du føler for det.

  • plosiv sier:

    Det er jo litt spesielt i eksamenstida, man spiser det som passer seg der og da – og så får man jo sommerferie og kan trene, bade og leke litt ekstra. Ittno’ stress! 😉

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Eksamen & snop at Sukkerspinneriet.

meta

